Woonwijk met huizen

Inschrijving voor Wonen bij Jaap van start

De inschrijving voor Wonen bij Jaap is gestart. Geïnteresseerden die willen mee loten voor de eerste woningen, moeten zich uiterlijk zondag 13 oktober inschrijven via wonenbijJaap.nl.

Bij Wonen bij Jaap komen studio’s, 2-kamer, 3-kamer en 4- kamerappartementen. De eerste sleutel wordt eind 2024 al aan de nieuwe huurders overhandigd. Dit is de eerste lotingsronde. Na deze lotingsronde volgen er nog 3 rondes.

Informatiebijeenkomst op 1 en 3 oktober

Op de website www.wonenbijJaap.nl staat voor wie Wonen bij Jaap precies is, welke papieren nodig zijn voor het inschrijven en hoe dit werkt. En wat de voorwaarden zijn. Op dinsdag 1 oktober en donderdag 3 oktober houdt WSN informatiebijeenkomsten voor geïnteresseerden. Tussen 17.00 en 20.00 uur kun je binnenlopen bij WSN voor vragen en informatie (Van ’t Hoffstraat 40, Nijkerk). Aanmelden is niet nodig.

Voor ieder wat wils

Wonen bij Jaap komt naast het Jaap van der Krolbad in Nijkerk. Hier komen 6 woongebouwen met 252 compacte studio’s en appartementen, met twee, drie of vier kamers en groene buitenruimtes en een paviljoen om elkaar te ontmoeten. Als je in de gemeente Nijkerk woont of werkt heb je voorrang bij de toewijzing van de huurwoningen.

De helft van de woningen bij Wonen bij Jaap is voor jongeren t/m 34 jaar (alleen of samenwonend). De andere helft is voor singles, stellen en gezinnen t/m 50 jaar. Bij Wonen bij Jaap bieden we ook plek aan statushouders. Mensen die in Nederland mogen blijven omdat ze in hun eigen land niet veilig zijn.

Nieuwe woning voor 400 Nijkerkers

In totaal krijgen ruim 400 Nijkerkers een nieuwe plek bij Wonen bij Jaap. Vanaf december 2024 kunnen de eerste mensen hier wonen. WSN levert Wonen bij Jaap in vier stappen op. Per fase wordt geloot om te bepalen wie een woning kan krijgen. Word je niet ingeloot, dan kun je in de volgende fase weer meedoen. De eerste 64 woningen levert WSN op in december 2024/januari 2025. Daarna worden 52 woningen opgeleverd in mei volgend jaar, 94 in juli 2025 en 42 in september 2025.

Duurzame woningen, in de fabriek gemaakt

De woningen bij Wonen bij Jaap worden in de fabriek gemaakt. De woningen zijn volledig van hout, duurzaam en van hoogwaardige kwaliteit. Het voordeel van deze modulaire woningen is dat ze snel gemaakt kunnen worden. En dat er op deze manier snel een nieuwe buurt ontwikkeld kan worden. De gemeente heeft een vergunning gegeven om de woningen hier in ieder geval 15 jaar te laten staan (flex).

Ontmoeten

Nieuw aan het woonconcept Wonen bij Jaap is dat er ontmoetingsplekken komen, zoals een paviljoen met wasserette, gemeenschappelijke keuken en lounge. Bewoners zoeken elkaar op als ze daar zin in hebben. En vinden privacy als het nodig is in hun eigen studio of appartement. De buurt is groen en parkachtig ingericht. Zo heb je ook een fijne plek buiten, om alleen of met je buurtgenoten te gebruiken. De woningen zijn instapklaar met keuken met inductiekookplaat en afzuigkap, badkamer, gesausde wanden en pvc vloer. Duurzaam, met zonnepanelen en geïsoleerd, voor een lage energierekening.

Wonen bij Jaap is vernoemd naar het Jaap van der Krol zwembad, naast de nieuwe buurt. Wonen bij Jaap staat voor samen. Je woont dus bij elkaar, en bij Jaap.