Extra tijdelijke huisvesting op Spoorkamp 2 Nijkerk

Nog voor volgend jaar zomer wil de gemeente Nijkerk 250 tijdelijke zelfstandige woningen voor diverse doelgroepen realiseren in het gebied Spoorkamp 2 in Nijkerk. Dat meldt Stad Nijkerk op haar website.

Voorzien in behoefte

Op dit moment telt Nijkerk ongeveer duizend woningzoekenden. De extra woningen moeten voorzien in de grote behoefte aan woningen die er binnen de gemeente Nijkerk bestaat. Omdat de grond in het bezit is van de gemeente is het mogelijk om snel te schakelen. Het is de bedoeling dat er 160 woningen, geschikt voor een- tot vierpersoonshuishoudens, komen voor diverse doelgroepen als starters, spoedzoekers, urgente reguliere woningzoekenden en statushouders. De overige 90 woningen zijn voor het huisvesten van arbeidsmigranten. De al aanwezige tiny houses worden onderdeel van het plan.

Jongeren en spoedzoekers

De woningen zijn bestemd voor jongeren tot dertig jaar uit de gemeente Nijkerk en voor mensen die door omstandigheden dringend op zoek zijn naar een woning.

Lees het hele artikel bij Stad Nijkerk.