Radioprogramma Regio Actueel besteedt aandacht aan HON jaarvergadering

Aanstaande zaterdag is HON voorzitter Ron Weil te gast bij het radioprogramma Regio Actueel van de A1 Mediagroep. Programmapresentator Adriaan Buitink zal hem rond 12.30 uur interviewen over de komende HON jaarvergadering op maandagavond 11 april in De Schakel, Oranjelaan 10 in Nijkerk.

Een belangrijk onderwerp is de verduurzaming van sociale huurwoningen in onze gemeente. Eén van de sprekers is energieconsulent Maarten Groen van de Woonbond. Hij vertelt de aanwezigen over duurzaam én betaalbaar wonen. De energielasten stijgen. Wat betekent dat voor huurders? Wat zegt de gemeente Nijkerk? Wat kan er beter in het belang van de huurder en de woonlasten?

WSN laat zich bij haar duurzaamheidsbeleid adviseren door Atriensis. De missie van dit adviesbureau is bij te dragen aan goede, duurzame en betaalbare sociale huurwoningen. Aan de hand van stellingen en vragen willen WSN en Atriensis informatie ophalen bij de bezoekers van de jaarvergadering. Ze gaan in op thema’s als verduurzaming van woningen, klimaatadaptatie, hittestress en duurzaam bouwen. Wat zijn de behoeftes en wensen van huurders en woningzoekenden ten aanzien van duurzaamheid? WSN vertegenwoordigers zijn aanwezig om vragen van bezoekers te beantwoorden.

Belangstellenden kunnen de jaarvergadering ook volgen via Zoom. De link voor de livestream is: https://www.livestream-service.nl/honjaarvergadering