Duurzame woningen Nijkerkerveen opgeleverd

Met de symbolische overhandiging van de sleutel door Michiel van Baarsen, directeur-bestuurder van WSN aan Bert van Essen, directeur van voormalige woningvereniging De Goede Woning, is de oplevering van 29 duurzame woningen in Nijkerkerveen een feit.

Behoefte aan levensloopwoningen

De behoefte aan levensloopbestendige woningen in de gemeente Nijkerk neemt snel toe door de vergrijzing. WSN speelt hierop in. Helaas is de trend bij veel nieuwbouwprojecten, die worden ontwikkeld door commerciële ontwikkelaars, dat huurders vooral (kleine) appartementen aangeboden krijgen, die niet geschikt zijn voor senioren. Michiel van Baarsen: “We zijn blij dat we op deze locatie 8 eengezinswoningen en 21 levensloopbestendige woningen hebben kunnen bouwen. Dat sluit perfect aan op de toenemende vraag. WSN vindt het belangrijk om woningtypes te bouwen waar behoefte aan is om zo ook doorstroming te realiseren. Door doorstroming kunnen weer eengezinswoningen vrijkomen voor starters.”

Duurzaam en energiezuinig

Peter Bitterling, projectontwikkelaar WSN: “Alle woningen zijn extra goed geïsoleerd en hebben een individuele warmtepomp waarmee bewoners hun woning kunnen verwarmen en koelen. Ook hebben de woningen een mechanische ventilatie met warmteterugwinning. De woningen zijn ook voorzien van zonnepanelen. Zo bieden we de nieuwe bewoners een comfortabel en prettig thuis. Bij de oplevering vond ik het vooral heel erg leuk om te zien hoe blij mensen waren. Onze huurders waren heel enthousiast. Dat maakt mijn werk heel leuk, want daar doen we het voor, om woningzoekenden blij te maken met een nieuw thuis.”

Vrij en ruim wonen

Bewoner Yvonne Ruyssenaers vertelt: “Wij zijn heel blij met ons nieuwe huis, iedere keer weer als ik naar huis rij, ben ik blij dat ik er ben. Het is een heerlijk huis. We woonden eerst in een appartement. En nu woon ik heel vrij en ruim aan een heel fijn hofje en we hebben hele leuke buren. We woonden eerst in Soest en onze dochter tipte ons over deze woningen. Dus we wonen nu ook nog eens lekker dicht bij onze dochter, haar man en de kleinkinderen, zij wonen ook in Nijkerkerveen.”