Subsidie voor woningen Nijkerk

Ruim 8 ton subsidie voor woningbouw gemeente Nijkerk

Goed nieuws voor de bouwplannen voor de Oude Barneveldseweg in Nijkerk en Beverdam in Hoevelaken. De gemeente Nijkerk heeft namelijk voor de bouw van 102 betaalbare woningen vanuit het Rijk een subsidie van € 846.500 gekregen. Dit geld is bedoeld voor projecten die in 2024 en 2025 starten, maar door veranderde economische omstandigheden, bijvoorbeeld hoge bouwkosten, niet meer haalbaar waren.

Mix van woningen

In Nijkerk komen 66 woningen aan de Oude Barneveldseweg. Onderverdeeld in 36 sociale huurwoningen,  20 woningen sociaal en midden huur en 10 rijtjeswoningen, waarvan 5 in de vrije sector. In Hoevelaken komen 36 betaalbare woningen aan de Beverdam. Dit zijn allemaal woningen in de categorie sociale huur en middeldure huur. Lees meer over deze ontwikkeling op Nijkerk.nieuws.nl of De Veense Courant online.